Nasıl bir renk, tını ve yapı zenginliği! 1970 yılında İstanbul'da doğan Kemal Dinç, bugu?n bağlamanın en seçkin icracılarından biri sayılıyor. Dinç bu çalışmayla bu?tu?n maharetini sergileyerek bir ölçu? ve -gerçekten- "ustaca" bir sunum ortaya koyuyor.
What an abundance of colors, sounds and textures! Kemal Dinç, (born in 1970 in Istanbul / Turkey) is today considered as one of the outstanding performers for the turkish Saz. He sets new standards with this recording and shows his skills - he truly achieves everything on his instrument!
Dieter Kreidler
Kemal'in bu eseri, öncekine göre daha soyut. Duygu dilinin anlatım gu?cu?nu? aşan metaforlarla dokunmuş, incelikli ve bir o kadar da şaşırtıcı bir eser.
Kemal's latest CD is more abstract than the previous one. It's beyond the power of the language; woven by metaphors, surrounded with nuances and a work that is much more surprising.
Muzaffer Oruçoğlu
Bu?tu?n parçalar bestelenmiş ve notalanmış olmasına rağmen, şu an çok az sayıda bağlama icracısı bunları tam olarak çalabilecek durumdadır. Bu parçalardaki bağlama ve gitar tekniklerinin karışımı, çok kişisel ve muhtemelen çok da iddialı. Geleneksel Anadolu su?slemelerinden ziyade, çağdaş gitar mu?ziğinden çok sayıda teknik barındırıyor.
Although all the pieces are composed and notated, there are at present very few bağlama players able to perform them to their fullest. The blend of bağlama and guitar techniques in these pieces is bold, and very personal. Traditional Anatolian ornaments appear only very occasionally.
Dr. Martin Greve
Kemal Dinç'in şu andaki beste koleksiyonu, bu geleneğe ilişkin olarak en iyi anlamda böyle bir ansiklopedik koleksiyondur. Eseri, şu an itibariyle artık yalnızca Anadolu halk mu?ziği enstru?manı olmayan ve ayrıca keman gibi tam anlamıyla evrensel bir mu?zik enstru?manı olan, farklı stiller arasında kendine yer edinen oldukça popu?ler olan bağlamayı yeniden tanımlıyor.
The present collection of compositions by Kemal Dinç is such an encyclopedic collection, in the best sense of this tradition. His work now redefines the vastly popular bağlama, as of now no longer being solely an Anatolian folk-music instrument but becoming a truly universal musical instrument, such as the violin, which has found its place among many and vastly differing musical styles.
Oscar van Dillen