Görüntüleme sayısı: 4423Yazar : Carl Czerny Üretici:Nobel Ürün Kodu:9786053205050 Çeviri Editörü :Hale Bayraktar Akyıldız - Hale Vural Basım Tarihi :Eylül 2016 Boyut :21.00 cm x 29.70 cm Sayfa Sayısı:248 Stok Durumu:Stokta var
Charles Czerny Piyano Okulu-1:Teorik ve Pratik Piyano-Forte Okulu I
Bu kitap bir nota kitabı değil, Charles Czerny'nin çalışma yöntemlerini içeren konulara göre açıklamalı bir kitaptır. Daha çok eser çalmak üzerine değil, piyano pedagojisiyle ilgilenenlere yöneliktir. Orijinalinden Türkçe çevirisi yapılmıştır. Örneğin staccato tekniği nasıl çalınır, pekiştirilir, bunun için örnek etütler vb...
Carl (Charles) Czerny 1791-1857 yılları arasında yaşamış Çek asıllı Avusturyalı besteci, öğretmen ve piyanisttir. Öğretmenlik kariyerine oldukça genç yaşlarında, kendi metodları ve Beethoven, Clementi gibi bestecilerin parçalarını öğrettiği Viyana asilzadelerine günde 12 saate varan derslerle başlamıştır. Bu meslekte çok başarılı olmuştur. En ünlü öğrencisi ünlü piyano virtüözü Franz Liszt’tir. Czerny piyano tekniğini geliştirmek için başlangıç seviyesinden en ileri seviyeye kadar çok sayıda egzersiz, etüt ve parçalar yazmıştır. Bestecinin üç bölümden oluşan bu kitapları ise metod niteliğinde, aynı zamanda öğrencilere ve öğretmenlere tavsiyeler içeren çok faydalı bir çalışmadır.
I. BÖLÜM
İÇİNDEKİLER
Bestecinin el yazmasının kopyası v
Yazarın Ön Sözü. vi
1. DERS Vücut ve El Pozisyonu 1
1. dersin devamı Piyano-forte tuşlarının anlatılması . 2
Beyaz tuşlar. 2
2. DERS Basit Parmak Alıştırmaları, Tuşlara Basma ve Tavırlarla İlgili Kurallar 5
3. DERS Notaların İsimleri 8
3. dersin devamı İnce (tiz) seslerin adları 9
4. DERS Parmak Alıştırmalarının Devamı 18
5. DERS Bas (Kalın) Notaların İsimleri. 21
Öğretmenler için eklenmiş gözlemler 28
6. DERS Siyah Tuşlar, Notaların Yerlerini Değiştiren Arızalar ( , , ) . 29
6. dersin devamı ( , , ) Arızalar 35
7. DERS Baş Parmak Geçitleri ve Elin Baş Parmak Üzerinden Geçiti 43
8. DERS Tüm Majör Tonlarda Gam (Dizi) Çalışmaları 48
Gamlar ve alıştırmalar ile ilgili son sözler. 77
9. DERS Nota Tartımları ve Alt Bölünmeleri 78
9. dersin devamı Üçlemeler (triole). 83
10. DERS Notaların Alt Bölünmelerinin Devamı (Noktalı Nota Ritmleri) 91
10. dersin devamı Bağlanmış ve uzatılmış notalar 95
11. DERS Notaların Alt Bölünmeleriyle İlgili İşaretler Esler (Sus İşaretleri) 97
11. dersin devamı Pasajlarda aksak (senkop) ritimler . 100
Alt bölünmeleri farklı ritimde olan notaların paylaştırılması 104
12. DERS Ölçek Birimleri . 111
Birimlerin farklı türleri ile ilgili tüm açıklamalar 112
Farklı ölçek birimlerinin kullanıldığı örnekler 117
13. DERS Nota Değerlerinin Kesinliğinin Korunması ve Müzik Parçası Boyunca Tempo Kontrolü 124
13. dersin devamı Ölçeklerin vurgu alan veya vurgusuz çalınan kısımları, tempo sayma. 126
Durgu (fermata) / durak noktası 130
Zaman türleri ile ilgili alıştırmalar. 130
14. DERS Kısaltma (Abbreviation) ve Tekrar (Repetition) İşaretleri 143
Arpejlerde . 146
14. dersin devamı Notaların iki ele paylaştırılması ile ilgili bazı kurallar . 148
İki elin birbiri üzerinden geçiti ve örgü gibi birleşmesi. 151
14. ders ile ilgili alıştırmalar 155
Aralıkların Doğası ile İlgili Görüşler. 164
15. DERS Tempo Terimleri. 166
Parmak alıştırmalarının devamı. 168
16. DERS Süsleme Notaları ve Onları Gösteren İşaretler 171
16. dersin devamı Süslemeler ve onları gösteren bazı işaretler . 174
Süslemeler ve Süs Notaları Üzerine Alıştırmalar 179
17. DERS Triller 184
İKİ EL İLE YAPILAN TRİLLER, ÇİFT SESLİ TRİLLER . 188
Kolay tril alıştırmaları . 195
18. DERS Stil ve İfadeler İçin Kullanılan İşaretler, Nüanslar 201
Ön Söz 201
Piano, Forte (kuvvetli, yumuşak) 201
Legato ve Staccato (bağlı, kısa) 204
Ritardando (yavaşlama) ve accelerando (hızlanma) 208
19. DERS 24 Ton ve Gamlar (Diziler) . 210
En zor tonlarda alıştırmalar. 225
Birinci bölüm ile ilgili son sözler 240