Piyano eğitiminde etüt çalışmalarının öğrencinin kişisel gelişimine yönelik dengeli bir sıralama ve sistemle verilmesi, öğrencide gereken çeşitli icracılık becerilerinin ortaya çıkması ve gelişmesi bakımından büyük önem taşımaktadır. Bu nedenle etüt seçiminde dikkatli davranılmalı, öğrenciye aynı teknik konuları içeren etütleri vermek yerine, onun gereksinimine uygun değişik teknikler içeren etütler seçmeye özen gösterilmelidir.
Başta Czerny olmak üzere birçok önemli besteci tanınmakta, etütleri piyano eğitiminde etkin bir biçimde kullanılmakta ve bu etütlere rahatlıkla ulaşılmaktadır. Öte yandan bazı besteciler ya az tanınmakta ya da bu bestecilerin etütlerine ulaşmakta zorluk yaşanabilmektedir.
Bu nedenle kitapta piyano eğitimin ilk beş yılında çalınabilecek 155 etüt, farklı ekollere ve uluslara sahip 29 besteciden (Arman, Berens, Berkowitsch, Chernyavskaya, Couppey, Duvernoy, Eshpay, Fere, Gabbaerts, Gnesina, Goedicke, Gretchaninov, Gurlitt, Hummel, Kabalevsky, Kadoşa, Köhler, Lemoine, Löschhorn, Lyahovitskaya, Lyubarsky, Myaskovsky, Nikolayev, Schmitt, Schumann, Schytte, Streabbog, Zhilinsky) seçilerek harmanlanmıştır. Etütler, piyano eğitiminin başlangıç seviyesinden itibaren kazandırılması gereken hedef davranışlar düşünülerek, kolaydan-zora öğretim ilkesi gözetilerek sıralanmıştır.
Kitabın amatör ve mesleki piyano eğitimine katkı sağlamasını, C. Czerny’nin şu ifadesiyle diliyoruz: “Etüt çaldıkça, kazanım elde edersin.”